onsdag 2 december 2009

Det var allt i stora drag...

AteljéLivingRoom
Jerry Linder
0708 661808
Moffas@Spray.se

Mina bloggar

Nog har jag skrivit i många år, men bloggat har jag bara gjort ett halvår. Nu kan jag också klistra in text från Wordfiler på mina bloggar, varför det kommer att fylla på ganska ordentligt.

Den fil som jag skrev först handlar om en flicka som föds utan friska ögon. Hennes namn är HannaVanna. Fadern är jägare och anser att hon är defekt och därför går han över isen och lägger henne invid Svartputten, en liten tjärn i en mosse där vattnet kommer från Grävstasjön och Stegsjön uppe på skogen, strax ovanför Ulriksdal.

Jägaren finner en annan flicka som är född samtidigt och som hamnat under en gran invid Lilla Småsjön, henne lägger han varsamt i famnen hos den svårt omtöcknade kvinnan som kommer att lägga flickan vid bröstet så fort hon kvicknat till. Den flickan är vår VattAnna, som en dag skall bära tunga hinkar med vatten från den kommunala brunnen, till rika familjer i stan. Ja det var i stora drag, en påhittad historia som börjar i Vårdinge, där Moffa och hans Rumpnissar bildat ett bolag, Moffa & Co, och slagit sig ner invid MilkRiver på Akter-Kastellet. Bloggen är inte riktigt färdig, därför kan du börja med http://floodarea63trosa.blogspot.com och följa anvisningarna till äventyret är slut. Sista inlägget fattas, men följ med så långt du kan, där finns mycket som kan ge dig huvudbry. Allt kan inte tas på allvar, ska heller inte sugas upp, men kanke ändå ett och annat guldkorn kan vaskas fram på stränderna av Frösjön och klämmingen på väg till Knappsnurran, den konstgjorda ön.

Hela mitt verk har arbetsnamnet: Längs vägen till WåhlingeMarknad...

MVH/Jerry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar